Какво е да си стриймър и как печелят те

Стриймър. Една нова дума, сложна за някои и страшно любима за други. Простичко обяснено, това е човек, създаващ видео съдържание, излъчвайки го на живо в някоя от многото платформи за видео споделяне на живо. Най-често тези стриймъри играят игри, но не е изключено просто да говорят с аудиторията си, или да танцуват или да рисуват . . . До тук добре, но когато някой каже аз работя това, много често буди интерес в околните. Ама как? Какво работиш? Е как играеш игри и печелиш пари ли? И още куп подобни въпроси следват след изречението, че някой се занимава  с това професионално.

Както и при останалите бизнеси, отговорът е лесен и труден едновременно. Казано на кратко, стриймърите играят различни игри, а всеки от аудиторията може да избере начин да ги подкрепи. Как по-точно става това?

Донейшъни/Дарения 

Платформата Twitch улеснява публиката да подкрепя любимите си създатели на съдържание, като им дава няколко базови опции. Първият вариант е директно да дариш пари, докато гледаш стрийма. От своя страна, стриймърите могат да дават различни стимули на публиката.

Част от стрийма на друг БГ стриймър.
Горе в ляво той приканва зрителите да дарят
за да му помогнат за нещо. Често е за нови
компоненти по компютрите им. 

Такива съобщенията с благодарност, които изскачат на стрийма. Зрителите също така могат да събират bit-ове на акаунтите си, купувайки ги от Twitch или гледайки реклами (позволено е за определени страни, в момента в България няма как да гледате реклами и да печелите битове). Битовете се използват, за да бъдат дарявани на стриймъри. motar2k е дарил над 20 хил. долара на PashaBiceps до момента

Абонаменти

Абонаментите в Twitch струват 4.99, 9.99 или 24.99 долара (зависи до каква степен искате да подкрепите стриймъра) и често идват с различни бонуси за канала. Повечето партньори имат специални емотикони само за хората, които са се абонирали за канала им. Това са специални, персонализирани за канала емоджита. Платформата задържа част от сумата, като стриймърът получава 50, често и до 70% от нея, в зависимост от фен базата. Twitch са партньори с Amazon и позволяват на всеки, който има Amazon Prime да се абонира без допълнителни плащания, но само веднъж на месец.

Реклами 

До голяма степен принципът на рекламите е както и в традиционните телевизии. Базирано отново на броят зрители, стриймърите получават пари и за рекламите, които се пускат на стрийма. Не трябва да се прекалява с пускането на реклами в стрийма, защото, кой обича да гледа реклами постоянно? Twitch по-скоро е мястото, където бягаме от всичките реклами, които ни затрупват постоянно в интернет. От друга страна, ако стриймърът направи кратка почивка по време на стрийма си и пусне реклама, е, какво пък. 

Популярност

Някои от най-популярните стриймъри използват извесността си и създават около себе си бранд. Често, след това, те са канени на различни събития или в разнообразни рекламни кампании на продукти. Ninja например непрекъснато, или поне доста често се появява в реклами на продукти, събития и услуги, но кой може да го съди.

Стоки на стрймъра (или т.нар. Мърч)
Някои стриймъри създават около себе си голяма общност, но дори да я нямат, те често пускат дрехи, чаши, постери, якета и какво ли още не с логото си или надпис който се свързва с тях самите.
Популярният БГ стриймър Георги "Qforina" Димитров
с една от тениските си показваща логото на канала му.

Снимка от страницата му във Facebook.©
Самият мърч, освен приходи популяризира и канала им. Така те са хем добре представени в обществото, хем изкарват някой долар.

В общи линии това са някои от начините тези хора да се издържат. Има много други, за които просто е нужно малко креативно мислене. Според Томас Бергърсон от екипа на ЕА Sports, това са шоумените на бъдещето, а техните предавания ше изместят всяко риалити от екраните.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Житните кръгове от Чилболтън.

Американецът който опита да отвори очите на света